Fortrydelse, skade og fejl
Skulle det ske, at du har fået leveret et produkt, der af en eller anden årsag ikke lever op til dine forventninger, vil vi gerne hjælpe dig med at få løst dette problem. For at kunne hjælpe dig videre hurtigst muligt, bedes du give os alle relevante informationer. Vi vil derfor bede dig vurdere hvilken af de tre nedstående muligheder der rammer dit ønske bedst. På denne måde sikrer vi os at få alle de nødvendige oplysninger med det samme og at behandlingstiden kan holdes nede.
Buler |
Skrammer eller ridser |
Fejl i lakering |
Ødelagte dele |
Vælg skade |
Viser fejlkoder |
Har funktioner der ikke virker |
Ikke virker efter hensigten |
Ikke vil starte |
Vælg fejl |
Du ikke har brug for den alligevel |
Du ønsker en anden farve |
Varen ikke har de rigtige mål |
Varen ikke har de rigtige funktioner |
Vælg fortrydelse |
Min vare er beskadiget
Skader på varen skal meddeles os senest 2 dage efter modtagelse af ordren hvis du handler som privatperson og 24 timer efter modtagelse hvis du handler som erhvervsperson. Det er vigtigt at du ikke tager varen i brug før vi giver grønt lys. For at kunne behandle din skade på varen, skal vi bede dig udfylde formularen længere nede.
Gem venligst emballagen indtil sagen er afsluttet - denne bruges som dokumentation ved f.eks. fragtskader.
- Indtast din mailadresse og dit ordrenummer
- Vælg den vare i din ordre der er beskadiget
- Indtast dine oplysninger
- Angiv om skaden blev noteret på fragtbrevet ved levering
- Beskriv varens tilstand - vedhæft store billeder af produktet tæt på og langt væk
- Vedhæft store billeder af emballagen fra alle sider uden indhold (både indvendig og udvendig)
Modtog du flere varer i samme ordre, vil vi bede dig tjekke de andre varer med det samme.
Senere reklamation af fragtskader fra samme forsendelse, kan blive kompliceret og skal derfor gerne meldes samtidig
Mit produkt melder en fejl
På alle produkter købt gennem os til privatforbrug har du to års reklamationsret. Skulle du være så uheldig at dit produkt melder en fejl er der hjælp at hente her.
Nederst på siden vil du finde en oversigt over hvem der skal kontaktes i tilfælde af at der er opstået en fejl på din vare. Vi anbefaler, at du selv kontakter producentens kundeservice, da du så selv vil have indflydelse på tidspunkt for eventuelt servicebesøg og bedre vil kunne forklare nærmere omkring det problem du oplever med produktet. Det er vigtigt at du har din faktura klar og adgang til typeskiltet, på det produkt du reklamerer.
Et typeskilt indeholder vigtige informationer om produktet. Af typeskiltet fremgår der bl.a. hvilken vare der er tale om og hvilken serie den er produceret i.
Det er derfor nødvendig for producenten at have disse informationer, så den rette reservedel kan findes.
Det nemmeste er at tage et billede af typeskiltet før du ringer op, så du har det hele ved hånden.
Hvis du ikke ønsker at tage direkte kontakt til producenten selv, vil vi også gerne være behjælpelige med det.
I givet fald bedes du sende en fejlbeskrivelse samt et billede af produktets typeskilt til os via mail. Bemærk venligst at det vil tage ekstra behandlingstid.
Indenfor den to årige reklamationsperiode, kan du reklamere over fejl og mangler ved dit produkt. For at få løst problemet hurtigst muligt, anbefaler vi at du kontakter servicepartneren direkte. Herunder finder du de relevante kontaktdata. Ønsker du ikke at reklamere direkte til producenten selv er vi gerne behjælpelige med det - meld fejl til os på mail.
Leverandør | Serviceansvarlig | Telefonnummer | Hjælp til Service | Hjemmeside |
---|---|---|---|---|
Bauknecht | Whirlpool | 44 88 02 22 | Hjælp til service | Hjemmeside |
BLANCO | Nyvo | 70 26 70 28 | Hjælp til service | Hjemmeside |
Bosch | BSH-Gruppen | 44 89 88 10 | Hjælp til service | Hjemmeside |
by Jacobsen | by Jacobsen Nordic | 70 22 70 33 | Hjælp til service | Hjemmeside |
Elica | Whirlpool | 44 88 02 22 | Hjælp til service | Hjemmeside |
Franke | Franke | 86 24 90 24 | Hjælp til service | Hjemmeside |
Gaggenau | BSH-Gruppen | 44 89 88 33 | Hjælp til service | Hjemmeside |
Gutmann | Nyvo | 70 26 70 28 | Hjælp til service | Hjemmeside |
KWC | Nyvo | 70 26 70 28 | Hjælp til service | Hjemmeside |
Liebherr | Nyvo | 70 26 70 28 | Hjælp til service | Hjemmeside |
Neff | BSH-Gruppen | 44 89 88 10 | Hjælp til service | Hjemmeside |
Samsung | Samsung | 70 70 19 70 | Hjælp til service | Hjemmeside |
Siemens | BSH-Gruppen | 44 89 80 28 | Hjælp til service | Hjemmeside |
Schock | Nyvo | 70 26 70 28 | Hjælp til service | Hjemmeside |
Vær opmærksom på at en uberettiget reklamation kan resultere i en faktura for servicebesøg. Kontroller derfor altid om der foreligger fejl i selve installationen, inden du melder en fejl. Ligeledes vil du blive opkrævet for servicebesøget hvis der ikke kan konstateres en fejl eller der kan konstateres at fejlen er forårsaget af forkert brug.
Fortrydelse
Har du modtaget en vare der ikke lever op til dine forventninger eller af anden årsag ikke kan bruges kan du gøre brug af dine 14 dages fortrydelsesret. De 14 dages fortrydelsesret starter den dag, hvor du som kunde modtager varen. For at gøre brug af fortrydelsesretten skal denne beslutning meddeles til Nyvo ved at tilsende en erklæring. Standardfortrydelsesformularen er vedhæftet ordrekvitteringen.
Fortrydelse af køb inden ordren er afsendt
Er varen ikke pakket eller afsendt fra vores lager endnu kan du fortryde dit køb ved at annullere ordren. Kontakt os ved at sende en mail til [email protected]. Du kan først regne med at din ordre er annulleret når du har modtaget en bekræftelsesmail fra os.
Fortrydelse af køb efter varen er pakket, afsendt eller modtaget
Er ordren pakket vil det ikke være muligt at stoppe forsendelsen af denne.
Kan du ikke bruge varen alligevel eller lever varen ikke op til dine forventninger kan du fortryde dit køb i 14 dage efter modtagelse. Fortrydelsesretten på 14 dage starter den dag du som kunde modtager ordren. Ønsker du at returnere en vare skal du informere os herom ved at tilsende os den udfyldte fortrydelsesformular.
Fortrydelsesformularen er vedhæftet din ordrekvittering.
Ved delvis returnering af en ordre, skal der foreligge en skriftlig accept fra Nyvo jf. vores handelsbetingelser.
Bemærk særlige regler ved delvis returnering af varer i et samlet tilbud. Disse regler fremgår i tilbuddet.
Sådan returnerer du en vare
Den medsendte returformular (sendt sammen med din ordrekvittering) skal udfyldes og sendes til os.
Alternativt finder du fortrydelsesformularen i vores handelsbetingelser.
Inden du vælger at sende en vare retur, er det meget vigtigt at tjekke denne for fragtskader.
Du står selv for returforsendelsen og vælger derfor selv hvordan varen sendes retur. Her er det meget vigtigt at forsikre varen, da en eventuel skade ellers skal dækkes af dig.
Så snart vi har modtaget varen retur vil den blive sendt videre til vores hovedlager og tjekket for eventuelle mangler og skader. Vi skal gøre opmærksom på, at hvis emballagen er brudt og ikke kan anvendes igen, trækkes der et gebyr inden kreditering.